
La Vella (o Maria Rosa, la Mare Llúpia).

El Nen (el noi dels Llúpia).

En Merma (o en Cap de Llúpia).

Els Gegants i els Gegants Petits: Muley i Emersenda.

Els gegants pubills: en Llucià (l’estudiant) i la Mercè (la pubilla vigatana).

Els Cavalls Cotoners (o Cavallets) i el Lleó.

El Bou.

La Mulassa.

L’Àliga.

Fins al dia 30 d’octubre podeu visitar a la nau central de l’església de la Mare de Déu de la Pietat, de Vic (Barcelona) una exposició, VIC CIUTAT GEGANT, que mostra els gegants, caps de llúpia i bestiari de la ciutat de Vic i on s’explica l’origen de la festa i el seguici de Sant Miquel dels Sants.

I si els voleu veure en acció… cliqueu aquest vídeo:

«La bellesa és a tot arreu si un la sap veure, si un la busca. Aquesta és la bellesa subtil, gens òbvia, que transmeten els grans artistes, i no una de postal, domesticada.»
Manuel Baixauli
IMPORTANT: Si les voleu veure com cal, gaudiu les imatges sempre que pugueu directament a la web i en una pantalla més gran que la de l’smartphone. La tramesa per e-mail les comprimeix molt i perden molta qualitat.
Wonderful photos of the Giants – this must be fun to watch in person – thanks for sharing
Me gustaLe gusta a 1 persona
És una tradició molt antiga; molts pobles de Catalunya tenen gegants.
Me gustaLe gusta a 1 persona
we have sasquatch but no traditions that let us play with them 🙂
Me gustaMe gusta
Bigfood? Fa una mica de por, no? Els nostres gegants no fan por, ballen! 😆
Me gustaLe gusta a 1 persona
Bigfoot – they are elusive and yes, very scary with most sightings being attributed to the large foot prints in the forest floors. Indigenous legends have the sasquatch steeling children for food yet that could be typical parents convincing children to behave. Though, I suspect a grain of truth in there somewhere. It would be more fun if they danced and pranked like your old customs.
Me gustaLe gusta a 1 persona
Bé, no et pensis, aquí també tenim personatges sinistres per espantar els nens, com per exemple l’Home del Sac.
Me gustaLe gusta a 1 persona
No m’ho puc creure! Aquest dissabte vaig estar a Vic i vaig passar davant l’església de la Pietat… però estava tancada!
Me gustaLe gusta a 1 persona
Llàstima! l’exposició permet veure’ls amb més detall i deteniment que quan fan una cercavila…
Me gustaLe gusta a 1 persona